Mijn Mening

Mijn Mening De Hondsberg
Cliënttevredenheid meten met de MijnMening! webapplicatie: makkelijk, leuk en gericht op actie! MijnMening geeft cliënten op veel momenten invloed op hun leefomgeving en geeft organisaties de mogelijkheid om doorlopend ‘de vinger aan de pols te houden’.

De validiteit en betrouwbaarheid van de MijnMening! methodiek is onderzocht in samenwerking met de Universiteit van Utrecht. De MijnMening! methodiek is opgenomen in de waaier cliëntervaringsinstrumenten (pijler 2B) van de VGN.

Meten, weten, actie!
Voor onze jeugdigen zeggen cijfers niet zoveel; de uitkomsten moeten leiden tot directe, merkbare verbeteringen in hun dagelijkse omgeving en bejegening. Daarom bespreekt de persoonlijk begeleider iedere invulling direct met de cliënt. Door het overzichtelijke format wordt in 1 oogopslag duidelijk waar ruimte is voor verbetering. Samen spreek je concreet af wie wat gaat doen om eventuele lage scores aan te pakken. We vinden dit een gezamenlijke verantwoordelijkheid van begeleider EN cliënt. De MijnMening methodiek genereert naast individuele uitkomsten ook cijfers voor de groep, op clusterniveau en voor de hele organisatie.

Enkele voordelen op een rij

  • laagdrempelig: voor kinderen van alle niveaus zelfstandig in te vullen. De primaire doelgroep is kinderen en jongeren, ook LVB, vanaf 6 jaar. Maar de methodiek is ook aan te passen aan VG, ouders en jongvolwassenen
  • PDCA: bij iedere invulling terugkijken op de acties van de vorige keer
  • doorlopende meting, ‘vinger aan de pols’
  • geen training nodig voor afname en verwerking: ‘papieren’ instructie volstaat
  • resultaten en verbeteracties genereren op alle niveaus: van individu, naar groep, naar cluster, naar organisatie
  • werkt op alle platforms die een internetverbinding hebben

Meer informatie?

  • een toelichting op de validiteit en betrouwbaarheid
  • demonstratie (login met login naam 'demo grl' en wachtwoord 'demo')
  • flyer van van de MijnMening! Methodiek
  • wat zijn de kosten van het meetinstrument?
  • of neem contact op met Roel Kooijmans

Mijn Mening De Hondsberg

Makkelijk, snel en vaak
De webapplicatie maakt het mogelijk om de vragenlijst aan te passen aan alle communicatieniveaus. Vragen kunnen worden ondersteund met geluid, foto’s picto’s en filmpjes. De cliëntvriendelijke vormgeving maakt het invullen leuk en makkelijk. Daardoor kan de vragenlijst frequent worden ingevuld zonder cliënten te zeer te belasten.

Deel deze pagina op